2e deel Thailand

5 maart 2019

(Drie dagen geleden geschreven)

18 februari zijn we vertrokken naar Khao Sok National Park. We verbleven in een hostel met heel veel mieren in onze kamer en badkamer :). De volgende dag hebben we wat rondgelopen en zijn we naar het viewpoint geweest met mooi uitzicht. De volgende dag deden we een tour naar Frog Island. We gingen er met de boot naartoe en zijn een rondje rond het eiland gelopen. De omgeving was echt prachtig. En alles was helemaal top, totdat we gingen kanoën en m’n telefoon in het water viel. :((

Ik kon hem helaas niet meer redden en ik was even heeeel verdrietig maar ja het is gebeurd en ik probeerde er niet te veel bij stilstaan. Gelukkig had ik alles geback-uped en de volgende dag had ik het wel geaccepteerd.

Maandag namen we het vliegtuig vanaf Surat Thani naar Chiang Mai. Daarzagen we een vriend die we ontmoet hadden in Koh Tao en twee andere jongens. Aangekomen in Chiang Mai zijn we met z’n vijven naar ons hostel gegaan (the cabin), we hadden sushi voor lunch en zijn ‘s avonds naar de grote night market geweest. De volgende dag hebben we Chiang Mai verkend en tempels bezocht. Ben en Torje huurden twee scooters en we zijn achterop gegaan naar de ‘tempel on the hill’ om de zonsondergang te zien. Na het eten gingen we naar een karaoke bar en de bekendste club in Chiang Mai. Iets wat ik niet gewend ben is dat alle barren al om 12 uur sluiten en de clubs om 2.

De volgende dag vertrekken met z’n vijfen naar Pai op de scooter. Ben, Torje, Gustav, Isé en ik. Ongeveer halverwege (de tocht was 3/4 uur) zijn Torje en ik van de scooter gevallen. Ik zat achterop bij Torje en we reden in een hele scherpe bocht en gingen zo schuin dat het pedaal de grond raakte en de scooter op z’n kant gleed. Waardoor wij ook een paar meter over het asfalt gleden. Ik heb er veel schaafwonden aan overgehouden, maar en er niks ernstigs gebeurd en er reed gelukkig geen auto achter ons ofzo.

Toch ben ik blij dat we met de scooter zijn gegaan i.p.v. een minivan. De tocht was namelijk echt niet plezant. De weg naar Pai heeft namelijk 762 bochten!

Pai is een super gezellige plek met veel hippies. Toen we aankwamen hebben we heel lekker streetfood gegeten en zijn we naar Paradise bar gegaan. De volgende dag hebben we met z’n zessen op drie scooters (+ Eric) de bamboe bridge en de Pai Canyon bezocht. Beide plekken waren heel erg mooi. ‘S avonds gingen we naar een feestje, dat na twee uurtjes werd afgekapt door politie, waarschijnlijk om wat geld te verdienen via omkoping.Na een half uurtje kon het weer door gaan met de muziek iets zachter. Verder zijn we in Pai nog naar de white boeddha gegaan en heb ik twee keer de pub crawl gedaan. Ise is één dag eerder terug naar Chiang Mai en we moesten dus afscheid nemen! Best wel gek na zo lang samen te hebben gereisd. Ik heb de volgende dag doorgebracht met Daisy en Rachel, heel gezellig.

De volgende dagging ik samen met Kim via een minivan terug naar Chiang Mai. Daar ben ik twee nachten gebleven. Naar de dag en nacht markt geweest, een pubcrawl gedaan en uitgerust.

De wonden helen prima, gelukkig geen infecties en het was heel vervelend dat ik niet zo goed kan lopen maar het stomste is dat ik niet kan zwemmen totdat ze helemaal dicht zijn. Oh en het naarste en pijnlijkste was wanneer ik of een zuster, de verbanden eraf haalde waardoor er ook elke keer weer huid wordt afgetrokken :(

Ik ontmoet zoveel leuke, interessante, verschillende, rare mensen (vooral heel veel Duisters en Britten) en het is soms best lastig om steeds weer afscheid te nemen.

Het eten gaat al beter, ik voel me niet meer ziek na elke maal maar voornamelijk na het avondeten gaat het nog steeds niet helemaal top. En ik neem best vaak paracetamol voor vooral hoofdpijn.

Chiang Mai was de laatste stop in Thailand en vanaf Chiang Mai neem ik de slowboat naar Laos!

Tot de volgende!

Liefs

1. José:
    5 maart 2019
    Op een aantal dingen na geniet je heel erg. Doe je wel voorzichtig. We willen graag dat je heelhuids terugkomt! Nog veel plezier, liefs José
  2. Trees:
    5 maart 2019
    Helemaal eens met José! Niets aan toe voegen. Heel leuk om te lezen waar je bent en wat je zoal doet.
    Liefs Trees