1e blog Thailand!

19 februari 2019 - Koh Phi Phi, Thailand

(Drie dagen geleden geschreven)

Nou daar zijn we dan, eindelijk na al drie weken weg geweest te zijn, is hier m’n eerste blog! Op het moment lig ik ziek in bed in Koh Phi Phi (Thailand), wat ik heel stom vind vooral omdat ziek zijn hier zo erg als een verspilling voelt. Dan ben ik op deze prachtige plekken en dan kan ik niet eens al het moois zien! Maar ja het hoort erbij en het gaat hopelijk snel over.

Dinsdag 29 januari kwamen Ise (vriendin van school en m’n reismaatje voor +/- 3 weken) en ik aan in Bangkok. Daar zijn we meteen de eerste avond uit gegaan met twee vrienden van school die daar precies toen ook waren! We hebben rondgelopen en wat gedronken in Khao San Road, de grote toeristische uitgaansstraat van Bangkok. De volgende dag heeel lang uitgeslapen want dat hadden we verdiend en de jetlag was wel een beetje aanwezig.

De derde dag hebben we de Co van Kessel fietstour gedaan, we hadden er veel goede dingen over gehoord. Zeker geen spijt van gehad want we hebben Bangkok vanuit een heel nieuw perspectief kunnen ervaren. We fietsten door Chinatown, woonwijken en de smalste straatjes wat eigenlijk onmogelijk leek.

Na Bangkok zijn we in een bus en boot doorgereisd naar eiland Koh Tao, waar we veel langer gebleven zijn dan voorheen gepland omdat het gewoon zo’n geweldige plek is. We hebben er gesnorkeld, op het strand gelegen en veel gefeest. Ook heb ik er de lekkerste eend geproefd. Het uitgaansleven is er super leuk; heel veel barren, clubs en vuurshows aan het strand en om de dag wordt er een pubcrawl georganiseerd. Na een paar nachten in Backpackers hostel verhuisden we naar Taco Shack hostel. Het leukste hostel waar we tot nu geweest zijn. Het had een hele leuke sfeer, leuke mensen en een commonroom met bar en pooltafel. De laatste dag op Koh Tao ben ik gaan kliff jumpen van een hele grote rots bij een heel mooi strand (Tanote Bay), dat was heel eng maar zo cool!

De volgende dag gingen we, na een week op Koh Tao geweest te zijn, door naar Koh Phangan. Daar verbleven we in een leuk partyhostel en hebben we veel gefeest. We hebben weer een pubcrawl gedaan en een andere avond gingen we naar een floating bar. We zijn de eennalaatse dag naar een waterval gegaan, achterop de scooter bij vrienden. Ik heb besloten niet naar de half moon party (daar staat Koh Phangan bekend om) te gaan vanwege de dure prijs en ik voelde me niet zo lekker. Ons hostel had een zwembad en het was één minuutje lopen naar het strand.

Na Koh Phangan zijn we doorgereisd naar Koh Phi Phi, hier hebben we drie dagen met drie Britse meisjes doorgebracht die we ontmoet hadden in Koh Tao. Het was heel gezellig met hun. We hebben gelegen op het strand, een boottour rond de kleine eilandjes gedaan met een privé boot en ‘s avonds gedanst.

Hierna gaan we weer naar vast land, naar Khao Sok National Park!

Of ik thuis mis? Niet echt! Er zijn hier zoveel afleidingen. Ik heb zelfs nog maar één keer naar huis gebeld, tot de teleurstelling van mama en papa. Alleen wanneer ik veel over mensen thuis ga nadenken ga ik ze missen. Dus dat doe ik dan maar niet, grapje.

Nee maar het gene wat ik het meest mis is wel het eten. Ik heb honger, dan eet ik een hap en dan ben ik weer misselijk. En het is niet alleen omdat ik elke dag hetzelfde eet maar ik denk ook de hitte. Maar als ik denk aan elke dag ei, yoghurt en fried rice chicken voor de komende drie maanden wordt ik wel een beetje benauwd haha. Ik probeer het wel een beetje af te wisselen met westers eten maar dat is ook weer duurder. Ik moet mezelf echt dwingen om minstens twee keer per dag een maaltijd naar binnen te werken. Het hele plezier van eten gaat er namelijk gewoon af. En soms vind ik het eten echt lekker maar lukt het me gewoon niet om te genieten.

Nou dit was het voor nu, een super lang verhaal! Ik zal proberen wat eerder weer wat te schrijven

Heel veel liefs van mij

(morgen zal ik wat foto’s delen op Facebook :) )

1. José:
    19 februari 2019
    Wat een ontzettend leuk verslag Iris. Jammer dat je ziek bent, inderdaad zonde van je tijd. Hoop dat je snel opknapt. Nog heel veel plezier en ik wacht op je volgende verslag!
  2. Trees:
    19 februari 2019
    Leuk Iris om te lezen wat je allemaal uitspookt😉. Veel feesten dus 😁 Vervelend dat je ziek bent/was. En jammer dat je het eten niet zo lekker vindt. Gauw beterschap en ik wacht ook op je volgende verslag. 😘
  3. Tjitske:
    19 februari 2019
    haha volgens mij zien jullie Thailand alleen maar by night
  4. Rens:
    22 februari 2019
    Mooi verhaal Iris. Jammer dat je ziek bent, maar zoals je zelf ook stelt, hoort dat er een beetje bij. Geniet verder van deze mooie reis. Liefs Rens
  5. Floor:
    2 maart 2019
    Hoi Iris, super leuk om je verhaal te lezen!!! Hoop dat je ondertussen weer bent opgeknapt! En natuurlijk dat je lekker eten hebt gevonden...
    Liefs, Floor